Acest site foloseste cookies! Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii Sunt de acord

Semnatura electronica prin DigiSign

Oferta semnatura electronica

*Preturile sunt exprimate in EURO si nu includ T.V.A. iar plata facturii se face in RON, la cursul BNR din ultima vineri a saptamanii precedente.

**Plata se poate efectua prin virament bancar, prin numerar la sucursalele Bancii Transilvania sau prin numerar/card la sediul DigiSign

***DigiSign ofera suport tehnic doar pentru sistemele de operare Microsoft Windows

 

Asa cum este definit in    Legea 455/2001 , semnatura electronica reprezinta date in forma electronica, care sunt atasate sau logic asociate cu alte date in forma electronica (documentul care este semnat) si care servesc ca metoda de identificare;

Semnatura electronica extinsa reprezinta acea semnatura electronica care indeplineste cumulativ urmatoarele conditii:

  1. este legata in mod unic de semnatar;
  2. asigura identificarea semnatarului;
  3. este creata prin mijloace controlate exclusiv de semnatar;
  4. este legata de datele in forma electronica la care se raporteaza in asa fel incat orice modificare ulterioara a acestora este identificabila;

 Legea 455/2001 mai prevede ca:

  • Inscrisul in forma electronica, caruia i s-a incorporat, atasat sau i s-a asociat logic o semnatura electronica extinsa, bazata pe un certificat calificat nesuspendat sau nerevocat la momentul respectiv si generata cu ajutorul unui dispozitiv securizat de creare a semnaturii electronice, este asimilat, in ceea ce priveste conditiile si efectele sale, cu inscrisul sub semnatura privata.
 
Mai multe detalii despre legislatia in vigoare privind semnatura electronica se afla pe    website-ul Ministerului Comunicatiilor si pentru Societatea Informationala
 

Semnatura electronica Digisign ofera cel mai inalt nivel de securitate din Romania pentru ca:

Certificatul digital propriu-zis este constituit dintr-o suita de atribute si informatii referitoare la persoana pe care o identifica. Certificatul calificat, sau certificatul de semnatura electronica calificata, este acel certificat emis in conformitate cu reglementarile directivei UE/99/93 si legii 455/2001 privind semnatura electronica. Principala diferenta intre un certificat simplu si un certificat calificat este aceea ca unui certificat calificat nu i se poate exporta in nici un fel cheia privata asociata. In plus, Autoritatea de Certificare este aceea care isi asuma raspunderea pentru corespondenta dintre certificatul digital si persoana careia ii apartine. Din acest punct de vedere, legea 455/2001 prevede ca certificatele pentru semnatura electronica emise in Romania sa aiba cheia privata generata si stocata pe un dispozitiv securizat (D.S.C.S.), care sa corespunda normelor de securitatate FIPS 140-2 Level 2&3 sau ITSEC E4. Acest dispozitiv poate avea forma unui smartcard sau e-token.

 

Certificatele digitale calificate sunt eliberate de Autoritatea de Certificare DigiSign, inregistrata oficial ca Furnizor de Servicii de Certificare care se conformeaza Legii Nr. 455/2001, Directivei UE/93/99 si specificatiilor Hotarii de Guvern Nr. 1259/13 Decembrie 2001 cu privire la aprobarea Normelor Tehnice si Metodologice pentru aplicarea semnaturii electronice.

Avantajele certificatelor digitale calificate:

  • Permit semnarea, autentificarea si recunoasterea legala a documentelor transmise electronic si controleaza automat accesul la extranet-ul, intranet-ul si e-mailul dumneavoastra;
  • Protejeaza datele, asigura securitatea tranzactiilor si protejeaza e-mailul prin criptare, semnaturi electronice, dovada a integritatii mesajului;
  • Contin extensii de autentificare pe domeniu in retea;
  • Perioada de valabilitate a unui certificat calificat emis de Autoritatea de Certificare DigiSign este de un an, dupa aceasta perioada existand posibilitatea de reinnoire.
 

SEMNATURA ELECTRONICA

este considerat termenul generic ce permite autentificarea unui document electronic. Se foloseste generic termenul de „semnatura electronica” pentru a conferi neutralitate si pentru a nu limita prevederile la tehnologia criptografica actuala. Practic, semnatura electronica este echivalenta cu procesul de autentificare a unui document electronic printr-un certificat digital calificat.
 

Domeniile de aplicabilitate a semnaturii electronice extinse sunt urmatoarele:

  • Depunerea declaratiilor on-line la ANAF;
  • Semnarea facturilor (Conform Cod Fiscal);
  • Semnarea documentelor trimise catre O.N.R.C. pentru infiintari de societati comerciale (conform noilor reglementari privind inregistrarea in Registrul Comertului);
  • Raportarile catre CNVM - obligatoriu pentru toate entitatile reglementate si supravegheate de CNVM;
  • Raportarile catre Casele de Sanatate (CNAS, CASMB, OPSNAJ, CASMT);
  • Semnarea mesajelor catre alte institutii ale statului (SEAP, CSA-CEDAM, BVB, MYSMIS);
  • Semnarea si/sau criptarea mesajelor trimise prin e-mail catre parteneri;
  • Autentificarea in sisteme informatice private sau pe domeniul societatii etc.